Budimex.pl
PL    

Modernizacja LCS Kutno na E-20

Opis realizacji

Konsorcjum firm, w którym jednym z partnerów jest Budimex S.A., zrealizowało modernizację LCS Kutno (odcinek Żychlin – Barłogi) na trasie kolejowej E-20. Budimex w ramach konsorcjum zrealizował prace na odcinku linii E-20 od km 149.000 – do km 172.000, zawierającym szlaki Krzewie – Kłodawa, Kłodawa – Zamków i Barłogi – Koło oraz stację Kłodawa, posterunek odgałęźny Zamków i stację Barłogi.

 

W ramach przebudowy wykonaliśmy demontaż torów, wzmocnienia podtorza i budowę nowej nawierzchni, zbudowaliśmy na całym zakresie nową sieć trakcyjną oraz dwie nowe nastawnie - w Kutnie i Barłogach. Na stacjach Kłodawa i Barłogi uruchomiliśmy nowy komputerowy system sterowania ruchem kolejowym. Realizacja prac na odcinku Zamków – granica LCS Kutno wymagała wprowadzenia całkowitego zamknięcia linii, a ruch kolejowy prowadzono trasą objazdową. Dodatkowo na czas robót i zamknięcia linii wprowadzona została autobusowa komunikacja zastępcza. Dzięki odpowiedniej organizacji, zaangażowaniu zespołu budowy oraz pracy przez całą dobę roboty na tym odcinku zakończyliśmy tydzień przed planowanym terminem kontraktowym. Na zakończonych przez Budimex odcinkach zmodernizowanej w ramach projektu linii E-20 ruch prowadzony jest z prędkością 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych. Dzięki modernizacji linii i zarządzaniu ruchem z lokalnych centrów sterowania zwiększy się przepustowość linii, a czas przejazdu pomiędzy Poznaniem a Warszawą wyniesie według prognoz PKP PLK 2 godziny 20 minut.

 

Wartość: 560,012 mln zł netto

Sprawdź na mapie
Detale realizacji
Pełna nazwa
Modernizacja LCS Kutno na E-20
Data rozpoczęcia
Kwiecień 2017
Data zakończenia
Październik 2020
Kategoria
Budownictwo infrastrukturalne
Podkategoria
Budownictwo kolejowe
Inwestor
PKP PLK