Budimex.pl
PL    

CMK Olszamowice

Opis realizacji

W ramach kontraktu konsorcjum, którego liderem był Budimex S.A., zaprojektowało, zmodernizowało i wybudowało infrastrukturę techniczną stacji, m.in. nowe rozjazdy i sieć trakcyjną, a także nowe komputerowe urządzenia SRK. Dzięki temu zwiększyła się przepustowość linii, a pociągi mogą jeździć z prędkością ponad 200 km/h. Kontrakt był częścią projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa”. W zakresie prac znalazły się między innymi roboty związane z budową nowej nawierzchni torowej wraz z podtorzem i systemem odwodnienia, rozbiórka istniejącej i budowa nowej sieci trakcyjnej wraz z systemem zasilania oraz zabudowa 12 nowych, bardzo nowoczesnych rozjazdów z ruchomym dziobem krzyżownicy, stosowanych na liniach dużych prędkości, które na plac budowy przyjeżdżały specjalnymi składami w 3-częściowych blokach gotowych do bezpośredniej zabudowy w torze. W ramach kontraktu wybudowaliśmy również nowy budynek nastawni, system monitoringu wizyjnego i zaprojektowaliśmy, zabudowaliśmy i uruchomiliśmy nowe komputerowe urządzenia SRK. Zrealizowanie prac w ramach ściśle zaplanowanych zamknięć torowych wymagało od zespołu budowy dobrego planowania i bardzo dobrej organizacji prac. Po modernizacji Stacja Kolejowa Olszamowice to bardzo nowoczesny obiekt, przygotowany do w pełni automatycznego prowadzenia ruchu pociągów z prędkością ponad 200 km/h.

 

Wartość: 47,214 mln zł netto

Sprawdź na mapie
Detale realizacji
Pełna nazwa
CMK Olszamowice
Data rozpoczęcia
Listopad 2016
Data zakończenia
Maj 2018
Kategoria
Budownictwo infrastrukturalne
Podkategoria
Budownictwo kolejowe
Inwestor
PKP PLK