Budimex zdobył pierwsze miejsce w rankingu Top Marka
Budimex zdobył pierwsze miejsce w rankingu Top Marka 2019 w branży budowlanej przyznawany przez prestiżowy miesięcznik Press. Wartość i siła marki Budimex w mediach była w 2019 roku dwukrotnie większa niż Skanska, Strabag czy Echo Investment. W rankingu wszystkich marek obecnych w Polsce marka Budimex zajęła 62 miejsce, wyprzedzając takie brandy jak: Biedronka, ING Bank, Apple, Nike czy Opel.
Autorzy rankingu podkreślają bardzo pozytywny przekaz na temat maki Budimex w mijającym roku połączony z dużymi zasięgami i liczbą publikacji w mediach, szczególnie o takich inwestycjach jak: Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Ostrołęce, budowy obwodnicy Suwałk i oddania do użytku rozbudowanego szpitala klinicznego w Białymstoku. Sporo uwagi media poświęciły też budowie dla Ghelamco Poland energooszczędnego biurowca w Krakowie.
Pierwsze miejsca w rankingu w 2019 roku zajęły takie brandy jak: Gazeta Wyborcza, TVN, PGE, Audi i BMW.
Ranking Top Marek oparty jest na wskaźniku siły marki, opracowanym, by umożliwić porównywanie wizerunku brandów w mediach tak różnych, jak prasa, portale internetowe i media społecznościowe. Do oceny informacji użyto wskaźnika impact, czyli szacowanego dotarcia informacji o marce, ocenianego na podstawie danych o zasięgu medium oraz informacji o zwyczajach odbiorców związanych z konsumpcją treści. W badaniu analizowany był także sentyment publikacji, który pokazuje, jaki był udział wzmianek pozytywnych, negatywnych i neutralnych w ogóle publikacji o danej marce.