Kolejowy kontrakt dla Budimeksu
Budimex w konsorcjum z ZUE SA i spółkami z Grupy Strabag zrealizuje na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe SA prace projektowe i roboty budowlane na linii obwodowej w Warszawie. Dziś odbyło się podpisanie umowy z inwestorem.
Konsorcjum zmodernizuje odcinek Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska oraz Warszawa Gołąbki – Warszawa Gdańska. Jego układ torowy zostanie przebudowany, ale bez zmiany liczby torów a nawierzchnia torowa wymieniona. Takie prace przeprowadzone zostaną również na czterech wiaduktach kolejowych nad ulicami: Kasprzaka, Wolską, Górczewską i Obozową. Na stacji Warszawa Główna Towarowa powstanie nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania. Pozwoli ono usprawnić zarządzanie ruchem po zachodniej stronie miasta.
Pasażerów ucieszy zapewne fakt, że modernizacji poddane zostaną przystanki: Warszawa Kasprzaka (nowa nazwa to Warszawa Wola) i Warszawa Koło (nowa nazwa to Warszawa Młynów) oraz peron nr 8 na stacji Warszawa Zachodnia*. Perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, funkcjonalne oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne. Przystanki będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Komunikację ułatwią m.in. windy. Na linii zaplanowano też budową dwóch nowych stacji Warszawa Powązki i Warszawa Obozowa.
W ramach projektu remont przejdą kładki dla pieszych nad ul. Górczewską a nad Prądzyńskiego powstaną dwa nowe przejścia.
Prace potrwają 26 miesięcy, czyli do połowy 2019 roku a ich wartość to 159,7 mln zł netto. Budimex jest liderem konsorcjum z udziałem 34%.
Inwestycja w liczbach:
przebudowa:
- 4 wiaduktów
- 3 przystanków
- 14 km torów
budowa:
- 1 wiaduktu
- 2 przystanków
- 3 kładek dla pieszych
- Nowoczesnego Lokalnego Centrum Sterowania