Aktualności
Budimex znalazł się w pierwszej dwudziestce rankingu 1000 największych firm przemysłowych w Polsce Nowego Przemysłu i Wirtualnego Nowego Przemysłu. Największy polski generalny wykonawca budowlany jest w czołówce przedsiębiorstw tego zestawienia, takich jak: Orlen, PGE, PGNIG, KGHM Polska Miedź, Grupa Lotos czy Grupa Azoty.
23 listopada 2021 r. Budimex podpisał umowę na budowę w formule „buduj” mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę, która ma połączyć Centrum Warszawy z Pragą Północ. Most ten ma liczyć 452 metry - będzie to najdłuższa przeprawa dla pieszych i rowerzystów w Polsce oraz jedna z największych tego typu inwestycji w Europie. Dzięki budowie nowego mostu Praga stanie swego rodzaju „przedłużeniem” Śródmieścia Warszawy. Inwestorem kontraktu jest stołeczny Zarząd Dróg Miejskich.
Zaawansowanie prac całego kontraktu realizowane przez Budimex dla PKP Polskie Linie Kolejowe, w ciągu niecałych 12 miesięcy od rozpoczęcie prac, wynosi już 30%. Budowane są elementry konstrukcyjne na poziomie -2 nowego dworca podziemnego pod stacją Warszawa Zachodnia, konstruowane są perony: 6 7 i 8. Budimex zabudował już blisko 30 nowych rozjazdów kolejowych.
Budimex od 2021 roku wdraża strategię ESG: E – Środowisko (environmental), S – Społeczna odpowiedzialność (social responsibility), G – Ład korporacyjny (corporate governance). Realizując swoje inwestycje codziennie walczy o ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko i klimat. Pracownicy Budimeksu wygenerowali już 200 pomysłów jak unowocześnić branżę budowlaną w Polsce.
Rozbudowa Obiektu Unieszkodliwiania Odpadów Wydobywczych „Żelazny Most” dla KGHM Polska Miedź, realizowana przez Budimex SA od 2018 roku, dobiegła końca – na 7 miesięcy przed terminem. „Żelazny Most” jest największym tego typu obiektem w Europie. Widać go nawet z kosmosu. Na jego powierzchni zmieściłoby się trzydzieści Stadionów Narodowych.
Zaawansowanie prac na odcinku S5 Nowe Marzy – Dworzysko realizowanym przez Budimex przekroczyło już 50%. Prace budowlane koncentrują się na ciągu głównym drogi, aby zapewnić jak najszybciej maksymalną przepustowość nowej trasy. Roboty na ciągu głównym drogi planujemy zakończyć do wakacji 2022 roku. Oddanie całej inwestycji nastąpi do końca 2022 roku – zgodnie z terminem kontraktowym.
Jesteśmy zadowoleni z wyników osiągniętych w trzech kwartałach. Pomimo trudnych warunków rynkowych odnotowaliśmy wzrost zysku brutto Grupy w ramach działalności kontynuowanej (czyli budowlanej i usługowej) z 230 milionów złotych za trzy kwartały 2020 roku do 389 milionów złotych w trzech kwartałach 2021 roku przy jednoczesnej poprawie rentowności z 4,1% do 7,0%. Tak dobry rezultat jest efektem poprawy wyniku części budowlanej, usługowej, a także rozliczenia wyniku na transakcjach pomiędzy segmentem budowlanym i deweloperskim w wysokości 68 milionów złotych w związku ze sprzedażą Budimex Nieruchomości - mówi Artur Popko - Prezes Zarządu Budimex SA
Budimex kolejny raz w szczytnym celu połączy siły z innymi firmami budowlanymi. W ramach akcji Dom z Serca 2 wybuduje do stanu „pod klucz” dom dla ośmioosobowej rodziny z miejscowości Brusy w województwie pomorskim. To już drugi dom, który powstanie dla wielodzietnej rodziny żyjącej w trudnych warunkach ekonomicznych sfinansowany przez Budimex i jej Partnerów.
Budimex zdobył nagrodę w konkursie Diamenty Sustainable Economy w kategorii Lider Zrównoważonego Budownictwa. Kapituła uhonorowała firmę za wybitne osiągnięcia w działalności na rzecz zrównoważonego rozwoju. Nagrodę odebrał Artur Popko - Prezes Budimeksu.
Trzecia w tym roku Strefa Rodzica została przekazana! Pacjenci oraz dzieci pacjentów Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej im. św. Jana z Dukli w Lublinie mogą już spędzać czas w nowych przestrzeniach
Budimex już od ponad 12 lat wspiera studentów, chcących rozpocząć karierę w branży budowlanej, m.in. poprzez płatne praktyki zawodowe w ramach programu Akademia Budimex. W czerwcu br. zakończyła się kolejna jego edycja. Co tym razem przygotował dla swoich praktykantów polski lider rynku budowlanego?
Budimex zdobył aż pięć nagród Budowa Roku 2020, nazywanych potocznie Oskarami budowlanymi. Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa nagrodził najlepsze pod względem inżynierskim budowy w Polsce zakończone w 2020 roku.
01.10.2021 r. reprezentanci konsorcjum Budimex i KZN Rail wraz z przedstawicielami inwestora – samorządu województwa małopolskiego; i ostatecznego beneficjenta – Kolei Małopolskich; zainaugurowali budowę wartego ponad 92 mln złotych zaplecza technicznego do obsługi taboru kolejowego w Krakowie.
Obecnie wykonawca przystąpił do robót związanych ze wzmacnianiem podłoża gruntowego pod drogę prowadzącą do mostu, który powstanie w Nowakowie. W toku są również prace polegające na przygotowaniu dróg technologicznych i zagospodarowaniu placu budowy pod kątem logistycznym.
Podczas Międzynarodowych targów TRAKO 2021 została oficjalnie zaprezentowana i odebrana przez Budimex Kolejnictwo S.A. najnowsza podbijarka UNIMAT 09-4x8/4s Dynamic wyprodukowana przez firmę Plasser & Theurer. W uroczystym przekazaniu pamiątkowej tablicy uczestniczył Max Theurer, właściciel firmy Plasser&Theurer oraz Jarosław Żyliński, prezes Budimex Kolejnictwo S.A.
Budimex jest firmą, której zależy na środowisku naturalnym i efektywnym wykorzystywaniu zasobów naturalnych. Od wielu lat inwestuje oraz angażuje się w obniżenie śladu węglowego podczas realizacji robót budowlanych. Jednym z działań, które wspiera gospodarkę obiegu zamkniętego jest ponowne wykorzystanie destruktu asfaltowego w produkcji mieszanek mineralno-asfaltowych.
Artur Pielech – Prezes FBSerwis został powołany przez Radę Nadzorczą Budimex SA na stanowisko Członka Zarządu Budimex SA.
Budowa odcinka drogi ekspresowej S5 Ornowo–Wirwajdy przekroczyła półmetek. Prace realizowane przez Budimex na fragmencie drogi ekspresowej S5 między Ostródą a Iławą wyprzedzają harmonogram.
Z okazji rozpoczęcia roku szkolnego spółka Budimex kontynuuje pilotażowy projekt malowania pasów 3D. W Boguszowie-Gorce właśnie powstało kolejne, trójwymiarowe przejście dla pieszych, zrealizowane w ramach programu Hello ICE – Budimex dzieciom. Po Bartoszycach, Lesznowoli, Miechowie, Sanoku i Częstochowie, jest to już szóste miasto w Polsce, które przetestuje zyskujące na popularności rozwiązanie.
Trzynastego września 2021 roku została zawarta umowa pomiędzy Budimex SA a Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie na przebudowę mostu kolejowego nad rzeką Regalica w Szczecinie. Nowy most zapewni większą swobodę żeglugi śródlądowej. Zwiększy się także przepustowość linii kolejowej nr 273. Wartość prac wynosi 282 mln złotych netto. Budimex ma na zrealizowanie prac 25 miesięcy. Inwestycja prowadzona jest w formule „buduj”. Finansowana jest ze środków Banku Światowego, Unii Europejskiej i budżetu Państwa.