Budimex.pl
PL    

Ruszamy z budową Trasy Łagiewnickiej

Data aktualności: 21 marca 2017
Ruszamy z budową Trasy Łagiewnickiej

Budimex w konsorcjum z Ferrovial Agroman zrealizuje jedną z najważniejszych inwestycji Krakowa w najbliższych latach – Trasę Łagiewnicką.

 

Umowę ze spółką Trasa Łagiewnicka SA konsorcjum podpisało 17 marca 2017 roku. Jej wartość brutto to 802 mln zł. Dziś inwestor zawarł z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym oraz Bankiem Gospodarstwa Krajowego umowy na finansowanie drogowego projektu.


Budowa Trasy Łagiewnickiej przebiegać będzie od skrzyżowania z ul. Grota - Roweckiego do skrzyżowania z ul. Beskidzką i z ul. Halszki. Jest to odcinek o długości 3,5 km. W ramach projektu powstanie również 2,5 km droga tramwajowa. Trasa połączy osiedle Ruczaj i ul. Zakopiańską z osiedlami Wola Duchacka i Kurdwanów. Budimex zrealizuje inwestycję w formule „projektuj i buduj”.
 

- Trasa Łagiewnicka to jedna z najważniejszych inwestycji Krakowa najbliższych lat. Jej kluczowym elementem jest linia tramwajowa, która połączy osiedle Kurdwanów z ul. Zakopiańską. Co bardzo istotne, realizacja Trasy Łagiewnickiej otwiera drogę do budowy zachodniego odcinka tzw. III obwodnicy Krakowa z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką. Projekt przyczyni się do odciążenia ruchu w rejonie ścisłego centrum Krakowa – w tym w rejonie alei Trzech Wieszczów, umożliwi przejęcie ruchu międzydzielnicowego z centrum, co przełoży się na zmniejszenie emisji spalin. Dlatego cieszę się, że tak ważna dla mieszkańców Krakowa inwestycja może liczyć na wsparcie instytucji centralnych, a także Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Wierzę, że współpraca w zakresie realizacji programu inwestycyjnego Krakowa zarówno z rządem RP, jak i międzynarodowymi instytucjami finansowymi będzie kontynuowana – podkreślił Jacek Majchrowki, prezydent Krakowa.  

 

Prace potrwają do końca grudnia 2020 roku.

 


Zakres projektu:

  • budowa ulicy dwujezdniowej o długości ok. 3 500 m, o szerokościach jezdni 2x7,0m i 2x10,5m,
  • budowa obiektów inżynieryjnych, w tym tuneli prowadzących główne jezdnie trasy pod skrzyżowaniami, osiedlem domów jednorodzinnych oraz obszarem osadników odpadów poprodukcyjnych byłych zakładów Solvay, tzw. „Białych Mórz”,
  • budowa i przebudowa linii tramwajowej wraz z przebudową torowiska na pętli tramwajowej,
  • ­przebudowa i rozbudowa ul. Zakopiańskiej,
  • ­przebudowa linii kolejowej,
  • ­przełożenie koryta rzeki Wilgi,
  • zagospodarowanie terenów naziemnych (miejsca nad tunelami oraz w obrębie przebiegu inwestycji) tj. nasadzenia, wielopokoleniowy ogródek jordanowski w tematyce „Smoczego Skweru”, zagospodarowanie o charakterze parkowym, zespół sportowo- rekreacyjny, ciągi piesze i rowerowe,
  • budowa obiektu kubaturowego (budynek gł. sterowania  CZTO Centrum Zarządzania Trzecią Obwodnicą),
  • ­budowa urządzeń wyposażenia technicznego tuneli,
  • ­budowa odwodnienia drogi i tuneli,
  • ­przebudowa i budowa urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej,
  • ­nasadzenia zieleni.